Fútbol de sala - Reisverslag uit Terrassa, Spanje van Tom Zoutendijk - WaarBenJij.nu Fútbol de sala - Reisverslag uit Terrassa, Spanje van Tom Zoutendijk - WaarBenJij.nu

Fútbol de sala

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 September 2015 | Spanje, Terrassa

Heey!

Er zijn weer bijzonder veel hoogtepunten... Elke week probeer ik weer ergens ander op in te gaan:

Deze week hebben we als team ingeschreven voor de studenten voetbalcompetitie. In dit gave team zit nog een Fin bij en de rest zijn Spanjaarden! Deze week hebben we al 2 keer getraind.

Een medespeler, Enric, is mijn mijn buddy geworden. We hebben afgesproken dat in ieder geval op whatsapp hij spaans praat tegen mij en ik in het engels antwoord. Het gevoel voor de spaanse taal wordt met de week beter. Punt is wel dat de 'volkstaal' hier catalaans is en niet spaans. Vaak wordt het gemixt, dat maakt het niet makkelijker. En daarom wil ik ook mijn licht gaan opsteken bij de 'just arrived' catalan course en kijken of ik het ook kan mixen.

Verder... ligt er nu een degelijk plan van aanpak. Deze week ben ik bezig om meer te weten te komen over frituurvet en koolzaadolie en de reactiesnelheid onder verschillende omstandigheden om hiervan biodiesel te maken.

Una buena semana deseando!