Fútbol de sala - Reisverslag uit Terrassa, Spanje van Tom Zoutendijk - WaarBenJij.nu Fútbol de sala - Reisverslag uit Terrassa, Spanje van Tom Zoutendijk - WaarBenJij.nu

Fútbol de sala

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 September 2015 | Spanje, Terrassa

Heey!

Er zijn weer bijzonder veel hoogtepunten... Elke week probeer ik weer ergens ander op in te gaan:

Deze week hebben we als team ingeschreven voor de studenten voetbalcompetitie. In dit gave team zit nog een Fin bij en de rest zijn Spanjaarden! Deze week hebben we al 2 keer getraind.

Een medespeler, Enric, is mijn mijn buddy geworden. We hebben afgesproken dat in ieder geval op whatsapp hij spaans praat tegen mij en ik in het engels antwoord. Het gevoel voor de spaanse taal wordt met de week beter. Punt is wel dat de 'volkstaal' hier catalaans is en niet spaans. Vaak wordt het gemixt, dat maakt het niet makkelijker. En daarom wil ik ook mijn licht gaan opsteken bij de 'just arrived' catalan course en kijken of ik het ook kan mixen.

Verder... ligt er nu een degelijk plan van aanpak. Deze week ben ik bezig om meer te weten te komen over frituurvet en koolzaadolie en de reactiesnelheid onder verschillende omstandigheden om hiervan biodiesel te maken.

Una buena semana deseando!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Terrassa

Tom in Terrassa

(Ontwerpen van een biodiesel fabriek)

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2016

Aan dit leuke avontuur kwam een einde..

05 Januari 2016

Feestdagen

18 December 2015

Biodiesel?

22 November 2015

Ovella negra!

08 November 2015

Valencia!
Tom

Student chemische technologie, jaar 4

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 6554

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 Januari 2016

Tom in Terrassa

Landen bezocht: